Yakutiye Belediyesi’nden Muharrem Ayında Aşure İkramı:

“Birlik ve Beraberliğimiz Daim Olsun”

ERZURUM – Yakutiye Belediyesi, Muharrem ayı dolayısıyla vatandaşlara aşure ikramında bulundu. Cuma namazının ardından gerçekleştirilen etkinlikte, cami çıkışında vatandaşlara aşure dağıtılarak Muharrem ayının manevi atmosferi hep birlikte paylaşıldı.

Yoğun katılımın olduğu programda, belediye ekipleri tarafından hazırlanan aşureler vatandaşlara ikram edilirken, etkinlik birlik, beraberlik ve paylaşma duygularının güçlenmesine vesile oldu. Vatandaşlar, bu anlamlı organizasyondan dolayı Yakutiye Belediyesine teşekkür ederek Muharrem ayının manevi iklimini hep birlikte yaşamanın mutluluğunu dile getirdi.

Yakutiye Belediye Başkanı Dr. Mahmut Uçar, Muharrem ayının İslam tarihinde önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, bu mübarek günlerin paylaşma, dayanışma, kardeşlik ve hoşgörü duygularını pekiştirdiğini ifade etti.

Başkan Uçar yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“Paylaşmanın, dayanışmanın ve birlik beraberliğin simgesi olan bu mübarek ayın; ülkemize, milletimize ve tüm İslam âlemine hayırlar getirmesini Allah’tan niyaz ediyoruz. Muharrem ayı, kardeşlik bağlarımızı kuvvetlendiren, yardımlaşma ve dayanışma ruhunu diri tutan önemli bir zaman dilimidir. Bizler de Yakutiye Belediyesi olarak bu manevi iklimi hemşehrilerimizle paylaşmak amacıyla cuma namazı sonrasında aşure ikramında bulunduk. Rabbim birlik ve beraberliğimizi daim eylesin.”

Muharrem ayının en önemli geleneklerinden biri olan aşure ikramının, toplumda paylaşma kültürünü yaşattığını vurgulayan Uçar, belediye olarak sosyal ve kültürel etkinliklerle vatandaşların yanında olmaya devam edeceklerini söyledi.

Etkinlik boyunca vatandaşlar belediye görevlileriyle sohbet ederek Muharrem ayının manevi anlamına ilişkin düşüncelerini paylaşırken, dağıtılan aşureler kısa sürede yoğun ilgi gördü.

Yakutiye Belediyesi, toplumsal dayanışmayı güçlendiren bu tür etkinliklerle hem geleneklerin yaşatılmasına katkı sunmayı hem de vatandaşlar arasında birlik ve beraberlik duygularını pekiştirmeyi hedeflediğini belirtti.

Muharrem ayı vesilesiyle düzenlenen aşure ikramı, edilen duaların ardından sona ererken, program vatandaşlardan büyük takdir topladı.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *